سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کارخانه فروش کولینگ تاور

 

کولینگ تاور:

کولینگ تاور یا همان برج خنک کننده دستگاهی می باشد که گرمای ایجاد شده را در فرآیند هایی مانند:ماشین ها و دستگاه های صنعتی را از آب در حال جریان دریافت کرده و از طریق تبخیر آن را به اتمسفر انتقال می دهد سپس اب خنک شده را دوباره به کولینگ تاور بر میگرداند.علت استفاده از کولینگ تاورها قیمت مناسب ان،قابلیت جابه جایی،راحتی و ایمن بود،عمر طولانی و...می باشد. تاریخچه کولینگ تاوراز قرن 19 آغاز می شود که برای اولین بار کولینگ تاور برای استفاده در موتور بخار و خنک کردن کندانسور استفاده شد، با پیشرفت و توسعه صنعت کاربرد و استفاده از کولینگ تاور افزایش یافت و مورد توجه عموم قرار گرفت.

نحوه کار برج خنک کننده:

مکانیزم عملکرد کولینگ تاور به این گونه می باشد که آب گرم خروجی از کندانسور به بالای کولینگ تاور پمپ می  گردد و با کمک نازل ها بر روی پکینگ ها ریخته می شود. این آب در حین سقوط از درون پوشش های ( پکینگ ها ) داخل برج با هوا تماس برقرار کرده و گرمای خود را به هوا انتقال می دهد و پس از عبور از این پوشش ها به حوضچه که در قسمت پایینی کولینگ تاور قرار دارد ریخته می شود.

اجزای تشکیل دهنده کولینگ تاور:

بدنه و پوسته : کولینگ تاور ها از نظر جنس بدنه از فلز و فایبرگلاس تولید می شود که از فن ها و موتورها و اجزای دیگر کولینگ تاور محافظت و مراقبت می کند.

 واسطه های انتقال حرارت ( پکینگ ) :یکی از اجزای کولینگ تاور که عهده و وظیفه ان انتقال حرارت می باشد که به ان پکینگ گفته می شود وظیفه پکینگ این است که قطرات آب را به ذرات ریزتر تبدیل می کند و سطح انتقال حرارت را افزایش می دهد تا انتقال حرارت بین آب وهوا ورودی انجام شود. پکینگ ها اغلب از جنس چوب یا پلاستیک می باشند  .

ورودی هوا : ورودی هوا در طرح های متقاطع در قسمت های بالایی قرار  دارد یا مثل طرح های متقابل در کف یا قسمت پایینی کولینگ تاور قرار می گیرد.

نازل یا سرشلنگ :نازل یا همان سرشلنگ از اجزای مهم و اساسی کولینگ تاور می باشد که نقش ان کنترل  جهت آب و اسپری کردن آب گرم بر روی سینی ها است. پخش کردن یکسان و یکنواخت آب بر روی سینی ها سبب می شود سطوح سینی ها به خوبی خیس شوند. نازل ها معمولا از جنس پلاستیک بوده و سرشلنگ ها از جنس پلی پروپلین،PVC، نایلون گلسفیلد و ABS  تولید می شود.

فن: از مهم ترین اجزا کولینگ تاور فن می باشد که سیستم های تهویه محسوب می شوند.فن ها بر روی بدنه کولینگ تاور قرار می گیرد و هنگامی که اب از بالای کولینگ تاور بر روی صفحه پایینی پاشیده می شود را خنک می کند. فن کولینگ تاور از جنس فیبر، آلومینیوم یا فیبرهای تقویت شده با پلاستیک FRP می باشد.

حوضچه آب سرد : این قسمت از جنس بتنی با سیمان تقویت شده RCC تولید و طراحی می شود. نقش اصلی این قسمت این می باشد که ابی را خنک و سرد شده را جمع اوری کرده و پایین برج ذخیره می کند و درنهایت به سمت سیستم های سرد سازی هدایت می گردد.

قطره گیرها : قطره گیرها یکی دیگر از اجزای کولینگ تاور می باشد که از ان برای محافظت از پکینگ ها مورد استفاده قرار می گیرند. این قطعه در سیستم سرمایشی از هدر رفتن میزان قطرات آب از برج خنک کن پیشگیری می کند. در واقع این قطره گیرها توزیع و پخش شدن ذرات اب و خروج آن ها به محیط بیرونی کولینگ تاور را دارند.نبود این قطره گیره ها موجب می شود تمام ذرات آب از طریق مکش فن ها به بخار تبدیل شده و وارد هوا می شوند. برای بهنیه سازی عملکرد و مکانیزم کولینگ تاور استفاده از قزره گیر مهم و الزامی می باشد.

نگهداری و تعمییر کولینگ تاور:

برای تعمییر و پاکسازی کولینگ تاور می بایست قبل از اینکار با نکات و اقدامات لازم اشنا باشید.هنگام تعمییر کولینگ تاور می بایست ان را خاموش کرده اینگونه به راختی و کاملا بی خطر می توان به بخش های مختلف ان دسترسی داشت

می بایست برق پمپ ها و فن خاموش شود.

دستگاه های تولید آب بدون املاح را خاموش کنید.

از سرویس خارج کردن پمپ های تزریق مواد شیمیایی

از سرویس خارج کردن پمپ فیلترهای شنی

 تفاوت کولینگ تاور و چیلر:

کولینگ تاور فواید و مزایای بیشتری نسبت به به چیلر دارد.از مزایای که باعث برتری کولینگ تاور نسبت به چیلر است قیمت ان بسیار کمتر و مناسب تر است و تعمییر ان بسیار راحت تر است. و کولینگ تاور انرژی کمتری استفاده می کند.

کولینگ تاور از لحاظ عملکرد به 3 دسته تقسیم می شوند:

مدار باز : در این نوع از کولینگ تاور، آب با کمک یک پمپ به بالای کولینگ تاور انتقال داده می شود و توسط نازل ها بر روی پکینگ ها پاشیده می گردد.

مدار بسته : در این سیستم تماس مستقیم بین آب و هوا برقرار نمی شود. آب یا هر سیالی که قرار است در کولینگ تاور سرد شود از داخل یک کویل حرکت می کند.

هیبریدی : این نوع از کولینگ تاور از ترکیب دو مدار باز و مدار بسته شکل سومی به نام کولینگ تاور هیبریدی شناخته می شود.

دلیل استفاده از کولینگ تاور فایبرگلاس:

امروزه با پیشرفت و توسعه تکنولوژی در ساخت و طراحی بدنه کولینگ تاور از فایبرگلاس استفاده می شود.علت استفاده از فایبر گلاس این است که بسیار سبک و در کمترین زمان ساخته و تولید می شود و همچنین از مقاومت بالایی در برابر رسوب و رطوبت دارد و در برابر اشعه خورشید نیز بسیار مقاوم می باشد.از خصوصیات دیگر فایبرگلاس می توان به کاهش ارتعاشات و صدا می باشد.

مزایای استفاده از کولینگ تاور:

قابلیت تولید در ظرفیت های مختلف

کارامد و طول عمر بالا

بدنه مقاوم

سرعت بالا در حرارت گیری از آب

بدون ایجاد صدا

مجهز به نازل های ضد رسوب

استفاده مطلوب از انرژی

مقرون به صرفه و اقتصادی

کاربرد کولینگ تاور:

از کاربرد های کولینگ تاور می توان به ساختمان های اداری بزرگ و بیمارستان ها،مدار، پالایشگاه های نفت و گاز،کارخانه های صنعتی و خطوط تولید صنایع غذایی مثل خط تولید رب گوجه فرنگی، خط تولید تن ماهی، کارخانه های تولید فرآوردهای پتروشیمی و...اشاره کرد.

محل نصب کولینگ تاور:

می بایست برای نصب کولینگ تاور مکانی باشد که هوا بتواند در پیرامون ان توزیع شود.

کولینگ تاورها می بایست در فاصله های دورتر از منابع حرارتی یا دودکش ها حداقل سه متر قرار بگیرد.

بهترین مکان برای نصب کولینگ تاور  پشت بام ساختمان یا بالای اتاق محل نصب سایر تجهیزات تأسیسات مکانیکی می باشد.

هنگامی که قصد دارید کولینگ تاور خود را در پشت بام ساختمان نصب کنید می بیاست استحکام کفای و مناسب را برای تحمل وزن برج در حالی کار بررسی شود.

مسیر سرریز کولینگ تاور می بایست به مسیر تخلیه متصل شده و هیچ شیری نباید در سر راه آن قرار گرفته باشد.

در کولینگ تاور علاوه بر خط پرکن آب جبرانی می بایست از یک پرکن آب شهری نیز استفاده شود.

تولید کننده کولینگ تاور:   

کارخانه تولید کولینگ تاور هلدینگ صنایع برتر، با پشتوانه چندین سال تجربه مدیران آن در زمینه تولید کولینگ تاور با بهره گیری از جدید ترین فن آوری های روز دنیا، با کیفیت ترین کولینگ تاور را تولید و ارائه می نماید و با بهره گیری از دانش روز و مساعدت مشتریان گرامی درصدد پیشرفت و نوآوری روزافزون می باشیم.کارشناسان فروش کولینگ تاور هادینگ صنایع برتر همیشه برای کمک به شما عزیزان در خدمت هستند. آن ها تجربه گسترده ای در زمینه تولید کولینگ تاور برای طیف گسترده ای از بخش ها دارند. برای راهنمایی یا اطلاعات بیشتر در خصوص تولید کولینگ تاور هلدینگ صنایع برتر و استعلام قیمت کولینگ تاور هلدینگ صنایع برتر به سایت هلدینگ صنایع برتر مراجعه نمایید. برای راهنمایی و پشتیبانی با تیم متخصص هلدینگ صنایع برتر در تماس باشید.